به
روايت ال ياسين
در
واكنش به ابهامات، شايعات يا سوالاتي كه پيش ميآمد، ما اين ابهامات و شايعات يا
احياناً سوالات را جمع آوري ميكرديم و به صورت جمع بندي شده به استاد ميداديم.
اين مسائل به شكلهاي مختلفي پاسخ داده ميشد. از جمله استاد در بعضي از سخنرانيهاي
عمومي به آنها اشاره ميكرد يا مواضع روشن خود را به بعضي از افراد مرتبط ميگفت و
آنها هم در بين سايرين مطرح ميكردند... يك راه ديگر استفاده از بيانيهها بود.
اين نظرات و پاسخها طي بيانيههاي مختلفي در طول چند سال به بسياري از افراد
مرتبط با روند رسيد.
بيانيۀ
اول مدتي بعد از انتشار كتاب جريان هدايت الهي (جلد اول) منتشر شد و طيفي را كه پوشش ميداد احتمالاً
بسيار بيشتر از حاضران در دورۀ تعليمات عمومي استاد بود. بعد از چاپ كتاب تعاليم
حق (جريان هدايت الهي) اولين موج بزرگ سوالات و ابهامات بويژه در بارۀ اينكه استاد
رام الله كيست، به وجود آمد.
بيشتر
افرادي كه با فرهنگ شرقي و هند و بوديسم آشنايي داشتند به او آواتار ميگفتند.
بعضي از آشنايان با فرهنگ غربي و مسيحي اصرار داشتند كه او مسيح است. ميگفتند او ساي
باباي سوم (پريما ساي) است.
پسر مسيح است. قطب جهاني است. مخصوصاً بعضيها كه پاسخ سوالات ناگفته شان يا سوالات
حل ناشده شان را از او شنيده بودند يا كارهايي خارق العاده از او ديده بودند در
اين ديدگاهها افراط ميكردند. البته دو سه نفر هم بودند كه به ايشان ميگفتند
امام... اما مدتي بعد معلوم شد كه آنها وابسته به يكي از مراكزي هستند كه بعداً
تبليغات منفي گستردهاي را بر عليه ايليا به راه انداختند. در پاسخ به اين
ابهامات، استاد در جلسات مختلف سخنراني اعلام كردند كه «من فقط خودم هستم و هيچ
فرد ديگري نيستم...». البته اين موضوع در كتاب تعاليم حق هم آمده بود. هم در مقدمه
و هم در متن كتاب و هم در گفت و شنودها. ايشان بارها و بارها قاطعانه پاسخ دادند.
در كتاب جريان هدايت الهي فهرستي از اين اشارهها وجود دارد. تنها جايي كه استاد به
نظرم اين ابهام را حل نكرد موضوع مسيح بود...
بعداً
در بيانيه اول (مربوط به سال 1378) هم آمد كه ايشان در هيچ نطقي خود را بعنوان آواتار يا عناوين مشابه معرفي نكرده است و از ديدگاه ايشان
ادعاهاي نبوي يا امامت براي بشر امروز باطل و مردود است. ايشان در آن بيانيه
صريحاً بيان كردند كه فردي مذهبي نيستند، قديس نيستند، قطب نيستند و عناوين ديگر.
حتي بيان داشتند كه رام الله هم اسم ايشان نيست و معناي آن تسليم و خدمتگزار خداست
و اين يك هويت است كه ميتواند براي همگان باشد. در همين بيانيه و بيانيههاي
(عمومي) بعدي هم بر ميزان بودن قرآن، خاتميت پيامبر اسلام (ص)، كامل بودن دين
اسلام، اطيعوا الله و اطيعوا الرسول و اولي الامر منكم، الگو بودن پيامبر اسلام و
ائمۀ اطهار، ضرورت اقتدا به پيامبر اسلام (ص)، ردّ فرقه گرايي يا هر گونه فرقهاي
كه بخواهد به نحوي به ايشان منتسب شود، در دسترس نبودن امام عصر و كذب بودن ادعاي
مرتبطين، عدم تأييد عرفانهاي شرقي و غربي، ردّ بازيهاي سياسي و سياست بازي و غيره
تأكيد شده بود.
خطوط
اين بيانيهها كه حالتي ضد ابهام و ضد شايعه داشتند به شكلهاي مختلف اطلاع رساني
ميشد. انتشار وسيع بيانيهها و پخش آن بين حاضران در دورههاي عمومي، نقل دهان به
دهان، پاسخگويي خود استاد در جلسات سخنراني، باز شدن مباحث بينشي در زمينههاي
مرتبط از جمله اين روشها بودند. شخصاً نميدانستم چرا استاد تا اين حد اصرار دارد
كه اين مسائل روشن شود و اين شايعه ها، مخصوصاً آنچه مربوط به مقدسات بود، پايان
گيرد. در حالت معمولي صدور يك بيانيه يا تكذيبيه كفايت ميكند اما ما براي زدودن
اين ابهامات به تلاشهاي بسيار بيشتري دست زديم. اين بيانيهها علاوه بر مرتبطين
با تعاليم و شاگردان و پيروان استاد براي بسياري از مراكز هم كه آنها نيز دچار ابهاماتي شده بودند ارسال شد. جالب
اينكه بعضي از اين مراكز به شدت از اين بيانيهها عصباني بودند. انگار نقشهاي
وجود داشت و يكي از آثار انتشار اين بيانيهها خنثي شدن آن نقشهها بود. چيزي كه
شخصاً برايم هنوز هم مبهم است اين است كه چرا با اين همه تلاش، پيشگيري، بيانيه،
سخنراني، گفت و گو و تصريحات قاطع، ايليا خود
را در اين ابهامات مقصر ميدانست و ميگفت شايد اگر طور ديگري عمل ميكردم اين همه
شايعه و ابهام در باره ام بوجود نميآمد.
نكتۀ
عجيبتر اينكه او هر چه سعي ميكرد خود را كوچكتر جلوه دهد و از قيد و بند نسبتهاي
مقدس و خارق العاده برهاند، مردم تأكيد بيشتري بر آنها ميكردند. بايد اعتراف كنم
اين موضوع حتي در بارۀ خودم هم اتفاق افتاده. هر چه او سعي ميكرد خود را كوچكتر
كند، براي من بزرگتر شده...
لینکهای
مرتبط:
درس
های مبارزه بی خشونت,سایت هواداران استاد ایلیا میم رام الله,وبلاگ آمین1,وبلاگ آنتی کالت,وبلاگ دریچه نور,پایگاه معرفی جنبش
های نوپدید دینی,وبلاگ ترویج راستی,مدافعان استاد فتاحی,درون کاوی,علم مبارزه,اسرار ماوراء,دیده بان ادیان و
مذاهب,آمین3,سایت حامیان استاد ایلیا رام الله,پایگاه دیده بان
ادیان و مذاهب,الگوی هستی,عصر اگاهی,پایگاه حامیان استاد
فتاحی,خبرنویس آزاد,درباره ایلیام,ویکی پدیای فارسی,پیمان فتاحی,دالایی لاما,اوشو,کریشنا مورتی,سای بابا,اکنکار
ایلیا «میم» رام الله, هارولد کلمپ, لی هنگ جی , سایی بابا, اشو راجنیش, پائولو کوئیلو, ماهاریشی,کتابهای
تهاجمی و تخریبی , پشتیبانی سازمان تبلیغات اسلامی ,
حوزۀ علمیۀ قم , تحریف و سیاه نمایی, در بارۀ اساتید بزرگ تفکر ,
معنویت ,اساتید و معلمان جهانی ,اساتید
معنوی و معلمان عصر جدید, جنبش های نوظهور معنوی,عرفان
حقیقی و عرفان های کاذب , در بارۀ سای بابا,ایلیا
«میم», اشو, اکنکار, عرفان سرخپوستی, پائولوکوئیلو, دالایی لاما, فالون دافا,مدی
تیشن متعالی,قبیلۀ حیله, نقد جنبش های دینی و معنوی جدید, یوگا,ایلیا
رام الله, پائولو کوئیلو, اکنکار, فالون دافا, صوفیه , کتاب پدیدۀ جنبش های دینی و معنوی جدید ,
دالایی لاما, ایلیا, پائولو کوئیلو ,کتاب
جهان تاریک, برچسب دروغین فرقه های التقاطی و عرفان های شیطان پرستی به استاد
پیمان فتاحی ,برچسب دروغین فرقه های التقاطی و عرفان های شیطان پرستی به استاد
فتاح ,برچسب دروغین فرقه های التقاطی و عرفان های شیطان پرستی به ایلیام پیمان فتاحی
,برچسب دروغین فرقه های التقاطی و عرفان های شیطان پرستی به ایلیا رام الله
,ابا(دایره مذاهب وزارت اطلاعات) به شاگردان استاد ایلیا رام الله می گوید: مریدان
فرقه مرید رام الله ,ابا(دایره مذاهب وزارت اطلاعات) به شاگردان استاد پیمان فتاحی
می گوید: مریدان فرقه مرید رام الله ,ابا(دایره مذاهب وزارت اطلاعات) به شاگردان
استاد ایلیا میم می گوید: مریدان فرقه مرید رام الله, شیطانی, ظلم,
دروغ, بدخواهی, جهالت, روشنایی, ظلمت, اشکار, ملموس, حضورالهی, معلم الهی, واصل,
خدمتگزار, تشخیص, عشق, خداییست, ایمان, نامعقول, ویروس, خداست, گواه؛ معلم, اگاهی,
رویا, نورانی؛ مردان, سنخ های, احساسات,
تجربیات, گدا, متعفن؛ لیوان, زلال, شفاف, عموی, تجربه, قران, کتاب مقدس, اصرار,
انبیاء, دروغگو, ساحر, شعبده باز, دیوانه, شاعر, امتهای, خانواده, تغییر, حقانیت,
القاب, دانایی, صورتک, موید, شعور, استاد شیمی, روش, توانایی, نگاهش, معجزه, زمین,
وضوح, پیامبر, هفت نور, راستین, خاص, کلام
الله, تشخیص,
ال ياسين
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر