واکنش به منتقدان و دشمنان – از طرف شاگردان ایلیا رام الله
«آنگاهي كه قضاوت ديگران برايت مهمتر از حق و عدالت ميشود، تو گرفتـــار خودباختــگي شدهاي.» ایلیا «میم»
به روايت ال ياسين
در موقعيتهايي که بحثي پيش آمده است ايليا غالباً اصراري بر اثبات و مورد قبول واقع شدن خود توسط ديگران نداشته است.[1][1]
بعضي از مواقعي که از او دليل و مدرکي طلب شده است با بيتوجهي از کنار
مطلب گذشته است و گاهي حجم عظيمي از دلايل و مستندات را ارائه داده است
بنابراين نمي توان واکنش مشخصي را در اين زمينه از او سراغ گرفت.
در
مواردي هم او خودش را بزرگترين دليل خودش ذکر کرده است و کارها و
آموزشهايش را پر از دلايل و شواهد روشن دانسته است. «هر کسي قبل از آنکه
خود را معرفي کند معرفي شده». اشخاصي که از او عمل خارقالعادهاي را
خواستهاند تا بواسطه آن عمل خارق العاده از او پيروي کنند با جوابهاي
بازدارنده و دفع کنندهاي روبرو شدهاند.
او
بعضي وقتها به منتقدان خود مستقيماً يا غيرمستقيم کمک کرده است تا کارشان
را انجام دهند. حتي گاهي براي اين منظور به نظر ميرسد که او از روش
ملامتيون استفاده کرده است. شايد استفاده از روش ملامتيون هم راه ديگري
براي عيارسنجي و محک دوستان به حساب بيايد يا روشي براي دور کردن بيگانگان و
بدبينان تا بر حسب باور خود به نتيجه برسند. برخوردي که او با افراد مختلف
دارد کاملاً نسبي است و رابطهاش با اشخاص، احتمالاً، آنطور که خودش اشاره
کرده است، متناسب با نگاه و انديشهاي است که آنان درباره وي دارند و
موضعي است که آنرا اتخاذ ميکنند.
«هر
طور که آن را ببيني همانطور تجربه اش ميکني… حقيقت براي تو همان است که
در نگاهت گفتهاي. اگر خوب آن را ببيني خوب مييابي اش و اگر بد ببيني
چارهاي جز مواجه شدن با نتيجه نگاهت نداري. حقيقت بر تو همانطور آشکار
ميشود که آنرا پذيرفتهاي و اين قانون حقيقت است زيرا بر حسب نگاه تو بر
تو آشکار ميشود. حدود تو در نگاه تو است و آنچه ببيني واقعشدنيست…»
او
با افراد متواضع، متواضعانه برخورد ميکند اما در برخورد با اشخاص متکبر
با خودبيني و تکبري فوق العاده روبرو ميشود همچنين با اشخاص منافق و مکار
بطرز پيچيده و گيجکنندهاي رفتار ميکند و آنها را در آشفتگي قرار ميدهد.
«
لا اله، ما را به انكار ارزش خارق العاده اي كه براي نظرات ديگران قائل
هستيم دعوت مي كند. ديگران هم مانند خود تو هستند و به همين راحتي ممكن است
اشتباه كنند. چرا از قضاوت ديگران مي ترسي؟ زندگي تو را افكار مردم نمي
سازد . لا اله. اين خداي دروغين را، ترس از قضاوت مردم را انكار كن. تو
چيزي نيستي كه ديگران مي گويند. تو همان هستي كه خداوند مي گويد. تو محصول
نظر مردم نيستـــي، محصـــــول نظر پروردگارت هستي. پس آن دروغ را ردّ كن و
اين حقيقت را بپذير.» ایلیا «میم»
بياعتنايي
او به مقبوليت عمومي بارها مسائلي را پديد آورده است. او طي سالهاي گذشته
تلاشي مبني بر اثبات و مورد قبول واقع شدن خود نکرده است و حتي در موارد
متعددي در خلاف اين مسير، قدم برداشته است...
اگر ماري بر شما حمله کند ميتوانيد بگريزيد ولي از تهمت مردم نميتوان گريخت از کتاب آیین قضاوت و روشهای اظهار نظر
بايد
اذعان داشت که اين رفتار موجب خشم و اعتراض بعضي از افراد شده است و آنان
نارضايتي خود را به شکلهاي مختلف از جمله طرح نظرياتي خشمگينانه و آشفته
که بطور واضح خشم و عصبيت ارائهکنندگان آن را نشان ميدهد، بروز دادهاند.
دلايل احتمالي اين گونه نظريات غرضورزانه هميشه يکسان نبوده است دلايلي
مانند عدم اعتقاد به ناشناخته و بنابراين ردّ هر گونه مطلبي که به آن مربوط
ميشود، تهديد شدن منافع، حسد و اغراض شخصي، وابستگي فرقهاي، تمايل به
نفاق و تفرقه، زير سؤال رفتن باورها يا مورد بيتوجهي واقع شدن يا بيجواب
گذاشتن بعضي از سؤالها ممکن است در شکلگيري اين قضاوتهاي عجولانه نقش
داشته باشند. البته او عموماً به سؤالاتي که صرفاً براي دانستن حقيقت يا
بدون غرضورزي و منافع شخصي مطرح شده پاسخ داده است.
گاهي
او ديگران را به محکوميت خود تحريک ميکند و احتمالاً به عمد زمينههايي
را براي ترديد و بدبيني بعضي از اشخاص فراهم ميکند. او به قضاوت و افکاري
که ديگران دربارهاش داشتهاند بيتوجه بوده است و طوري رفتار کرده است که
به نظر بيننده نوعي استقبال از محکوميت به نظر ميرسد. مثلاً در مواردي که
به کفرگويي و ساحري متهم شده است با سکوت خود به تقويت چنين گمانهايي در
ذهن افراد بدبين و ناآگاه دست زده است. يا در پارهاي موارد بجاي اينکه
دليلي در تأييد خود بياورد بدون رعايت احتياط ظاهري، چيزهايي گفته است که
از آن بر عليه خودش استفاده شده است. شايد اين جملات بتواند چنين ديدگاه و
واکنشي را هر چه بيشتر توضيح دهد.
«وقتي
که نيازمند تأييد ديگراني بدان که خداوند تو را تأييد نکرده است وقتي
افکاري که ديگران درباره تو دارند برايت مهم است بدان که مهمترين معناي
زندگيات را هنوز نيافتهاي. ديگران چه کاري با تو ميتوانند بکنند؟ نهايتش
آن است که تو را بکشند. پس اگر تو عاشق خدايت هستي و مشتاق ديدار او، اين
بزرگترين کاري است که آنان ميتوانند برايت انجام دهند.
منافقان
و منکران حق همه چيز را بدبينانه نگاه ميکنند و محکوم ميکنند. آنها بر
ضد هر حقي موضع ميگيرند و به هر حريمي تجاوز ميکنند زيرا خود آنان پيش از
اين محکوم شدهاند و حريم خود را از دست دادهاند… از عيبجويي و توهين و
تمسخر آنها واهمه نداشته باش زيرا همه منافقان و منکران حق از لعنت
هلاککننده خداوند تغذيه ميکنند و به مدد آن به حيات غمانگيز خود در
قبرستان ادامه ميدهند…»
ايليا
«ميم» کمتر مواضع خود را بطور صريح درباره موضوعي بيان ميکند و عمدتاً در
لفافه و لفافهگويي نظر اصلي خود را بيان مينمايد. عمل به بسياري از
ديدگاههاي او به بر هم زدن وضعيتهاي ساختگي منجر ميشود زيرا اين مواضع
حالتي دگرگونکننده و تحولي دارند. او در موضعگيريهاي خود بسياري از
محدوديتهاي کاذب را زير سؤال ميبرد، مصلحتهاي سياستمدارانه را زير پا
ميگذارد و رفتارهاي کورکورانه را بياهميت ميشمارد. در مواردي
موضعگيريهاي او بويژه نسبت به سياست بازان خطرناک و بحثبرانگيز ميشود.
اما بطور کلي ميتوان گفت که هوشمندي عميق، هماهنگي و همسويي، در نظر داشتن
شرايط زماني و مکاني و شرايط مخاطب، معنيگرايي، تازگي و گشايندگي و
فرارَوي از وضعيت موجود از بارزترين مشخصات نظرات و مواضع او ميباشد. در
روابط اجتماعي، ما عموماً آن ديدگاههايي را بعنوان ديدگاه متعادل و درست
قبول داريم که اکثريت افراد جامعه در آن اتفاق نظر دارند و فرهنگ عمومي آن
را ميپذيرد اما او ميزان درستي و نادرستي چنين نظرياتي را عنصر هماهنگي
(تناسب زماني و مکاني) دانسته و راست يا دروغ بودن نظرات را هم به کشف و
دريافت افراد برميگرداند.
[2][1] کسیکه بخود اطمینان دارد به تعریف کسی احتیاج ندارد- گوستاو لوبون
کلیدواژه
:ایلیا رام الله,ایلیا رام الله,ایلیا رام الله,ایلیا رام الله,ایلیا رام
الله,ایلیا رام الله,ایلیا رام الله,ایلیا رام الله,ضد فرقه رام الله,ضد
فرقه رام الله,ضد فرقه رام الله,ضد فرقه رام الله,ضد فرقه رام الله,ضد فرقه
رام الله,ضد فرقه رام الله,ضد فرقه رام الله,ضد فرقه رام الله,ایلیا رام
الله,ایلیا رام الله,ایلیا رام الله, ایلیا رام الله,ایلیا رام الله,ایلیا
رام الله,ایلیا رام الله,ایلیا رام الله,ایلیا رام الله,ایلیا رام
الله,ایلیا رام الله,ایلیا رام الله,ایلیا رام الله,ایلیا رام الله,ایلیا
رام الله, ایلیا رام الله,ایلیا رام الله,اوین, بازداشت, برخورد, دستگیری,
نیروهای امنیتی, زندان, دستگیری ایلیا رام الله, دستگیری پیمان فتاحی,
دستگیری رهبر جمعیت ال یاسین, دستگیری ایلیا میم, دستگیری ایلیا میم رام
الله, دستگیری رهبر الاهیون ایران, بازداشت ایلیا رام الله, بازداشت پیمان
فتاحی, بازداشت رهبر جمعیت ال یاسین, بازداشت ایلیا میم, بازداشت ایلیا میم
رام الله, بازداشت رهبر الاهیون ایران, بازداشت استاد ایلیا رام الله,
بازداشت استاد رام الله, دستگیری استاد ایلیا رام الله, دستگیری استاد
ایلیا م .
رام الله, بازداشت استاد ایلیا م رام الله, خبر دستگیری ایلیا رام الله,
خبر دستگیری پیمان فتاحی, خبر دستگیری رهبر جمعیت ال یاسین, خبر دستگیری
ایلیا میم, خبر دستگیری ایلیا میم رام الله, خبر دستگیری رهبر الاهیون
ایران, خبر بازداشت ایلیا رام الله, خبر بازداشت پیمان فتاحی, خبر بازداشت
رهبر جمعیت ال یاسین, خبر بازداشت ایلیا میم, خبر بازداشت ایلیا میم رام
الله, خبر بازداشت رهبر الاهیون ایران, خبر بازداشت استاد ایلیا رام الله,
خبر بازداشت استاد رام الله, خبر دستگیری استاد ایلیا رام الله, خبر
دستگیری استاد ایلیا م رام الله, خبر بازداشت استاد ایلیا م رام الله,
اوین, بی خبری از وضعیت استاد ایلیا میم رام الله پس از دستگیری و بازداشت,
بی خبری از وضعیت استاد ایلیا رام الله پس از دستگیری و بازداشت بی خبری
از وضعیت استاد ایلیا م رام الله پس از دستگیری و بازداشت, بی خبری از
وضعیت پیمان فتاحی پس از دستگیری و بازداشت,پیمان فتاحی کیست, ایلیا رام
الله کیست, استاد ایلیا کیست,.
ایلیا م رام الله کیست, استاد ایلیا میم رام الله کیست, زندگینامه استاد
ایلیا رام الله, زندگینامه استاد ایلیا میم رام الله, زندگینامه پیمان
فتاحی, زندگینامه ایلیا رام اله, معرفی ایلیا رام الله, معرفی پیمان فتاحی,
معرفی استاد ایلیا رام الله,بازداشت ایلیا میم رهبر جمعیت ال یاسین
,بازداشت ریاست انجمن متفکران و محققان ایران,دستگیری ایلیا میم رهبر
جمعیت ال یاسین,دستگیری ریاست انجمن متفکران و محققان ایران,انتقال استاد
ایلیا میم به مکانی نامعلوم,انتقال پیمان فتاحی(ایلیا میم رام الله) به
مکانی نا معلوم,
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر